Sponsorointiyhteistyöt

Vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisat

Lahdessa järjestetään vuonna 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut historiallisen seitsemännen kerran. Luhta jatkaa MM-kisojen vaatesponsorina monien aikaisempien vuosien malliin – tällä kertaa kisaorganisaatio puetaan Luhta- ja Icepeak-merkkien vaatteisiin.  Yritys on yksi Lahdessa 2017 järjestettävien hiihdon maailmanmestaruuskisojen pääyhteistyökumppaneista - Stora Enson lisäksi ainoa suomalainen.

Luhta- ja Icepeak-merkit näkyvät kisojen aikana laajasti koko hiihtoa seuraavalle yleisölle niin paikan päällä kuin television välityksellä. Yhdistetyn hiihdon kilpailuliivien lisäksi myös 2500 hengen kisaorganisaatio tulee pukeutumaan suomalaisvalmistajan vaatteisiin.

Lahden kisojen virallisena vaatettajana Luhta on toiminut useilla vuosikymmenillä, MM-kisojen vaatettajana ensimmäisen kerran jo vuonna 1978.

Luhta taitoluistelun MM2017-kilpailun vaatekumppaniksi

Luhta ja Suomen Taitoluisteluliitto jatkavat monivuotista yhteistyötään. Hartwall Arenassa maalis-huhtikuun vaihteessa käytävissä MM-kilpailuissa Luhta vaatettaa kisaorganisaation, johon kuuluu mm. yli 400 vapaaehtoista. Taitoluisteluliiton ja Luhdan yhteistyö käynnistyi vuoden 2009 EM-kilpailuissa. Siitä lähtien Luhta on vaatettanut taitoluistelun maajoukkueet.


-Taitoluistelu on Luhdalle luonteva laji näkyä ja tehdä yhteistyötä. Lajin urheilullisuus yhdistettynä esteettisyyteen, vaativuus yhdistettynä rohkeuteen sekä pitkäjänteisyys tekemisessä ja yhteistyössä kuvaavat myös Luhta-brändiä. Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä, ja MM-kisojen kansainvälinen näkyvyys luonnollisesti meille positiivinen asia. Suomalaiset kuluttajat löytävät viestin ja tuotteemme aikaisempaa helpommin Luhta Brand Store ja Aleksi 13 -myymälöistä, toteaa Luhdan Brand Director Panu Suominen.


- Haluamme kaikella tapaa nostaa kotimaisuutta esille ja meillä on ilo saada Luhta mukaan MM-kilpailun kumppaniksi. Taitoluistelu koetaan visuaalisena ja tyylikkäänä lajina, ja sitä myös tapahtumamme edustaa. Kilpailun ilme haluttiin nostaa korkealle tasolle, ja tässä Luhdan saaminen vaatekumppaniksi oli kokonaisuuden kannalta erittäin iloinen asia, MM2017-kilpailun pääsihteeri Henri Nordenswan kertoo.


MM-kilpailuihin (29.3.−2.4.) Hartwall Arenaan odotetaan 65 000 katsojaa. Televisioiden äärellä kilpailua seuraa noin 300 miljoonaa katsojaa. MM-kilpailut ovat Suomen juhlavuoden suurin tapahtuma pääkaupunkiseudulla.

Suomen taitoluisteluliitto (STLL)

Luistelu on kaikkien suomalaisten osaama perustaito. STLL:n tehtävänä on edistää taitoluistelua sekä toimia taitoluisteluseurojen keskusjärjestönä. Osa Suomen valovoimaisimmista urheilijoista kuten Kiira Korpi ovat taitoluistelijoita. He esiintyvät kansainvälisissä kilpailuissa pukeutuneena Luhtaan kentän ulkopuolella kuten tuloksia odottaessaan. Luhdan luistelija-fleece on muodostunut jo käsitteeksi suomalaisten taitoluistelijoiden keskuudessa harrastelijatasolta aina maailman huipulle asti. Luhta ja taitoluistelu sopivat hyvin yhteen molempien edustaessa samoja arvoja: teknisyys, esteettisyys, ilo ja liikunta.